SM-kval Skellefteå

Jag och Fagur har varit på tävling i helgen, och det var hans första någonsin. Han var väldigt trött (!) när jag skulle rida i T5, vilket gjorde att han faktiskt var travtaktig och inte hade så bra ökningar.

I V5 gick det okej, tölten var bättre än i T5 men tyvärr hittade han inte traven förutom en kort bit, så poängen blev jättedålig där. Och eftersom han var så trött så blev galoppen inte lika galen som normalt.. Vilket var bra faktiskt!

Kom till final i båda klasserna, och de bästa poängen i

T5 var;

tölt: 5,0
Steglängdsökning: 3,5


V5 var;

Tölt: 5,0
Trav: 3,0 (obs! fick som lägst 0,5. haha!!)
Skritt: 5,5
Galopp: 5,0


Till saken hör att jag kom i A-final i båda klasserna. De hölls idag.

Så bästa poängen i T5 finalen var:

Tölt: 5,0
Steglängdsökning: 4,5


Men på hovbeslagskontrollen mätte de hans skor till 23,5 mm vilket innebär att de 0,5 mm för breda. Jag blev diskvalificerad från tävlingen. Jag var så jävla arg, för jag hade berättat för min hovslagare hur oerhört viktigt det var att de inte var bredare än 23 mm, och på torsdag kväll tyckte jag att de såg så breda ut.. Så jag skickade ett sms till hovisen och frågade om hon inte hade några smalare hemma att byta ut de till, men nejdå, det behövdes ju inte för de var 22 mm enligt henne.

Jävlajävlajävla. I T5-klassen skulle jag ha kommit 3:a. Så surt som det bara kan bli.

Vem vet hur bra det hade gått i V5 om han hade hittat trav?

Sylvia sa att hon specialbeställde från Kiruna, men vi vet inte om vi kommer att hinna det till nästa tävling. När Sylvia kommer hem ska hon kolla om hon har några ettor hemma som vi kan få.

Nåväl, vi var ruskigt snygga iaf!

image6
Ehm. Inte riktigt meningen att han ska göra så med huvudet..

image7
Snyggingen i hagen med nya grimman.

image8
Klippt från en film, in action.

Kommentarer
Postat av: Elisabet

jävlar jag lider med dig!!!! tur att du har kvar skönheten iaf ;)

2008-05-30 @ 23:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0